الأهلي
كشف الإعلامي أحمد شوبير، عن أول رد فعل من لاعبي الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، بعد تراجع النتائج والأداء الفني للفريق منذ بداية الموسم الجاري 2025-2026، والتي كان آخرها التعثر في الدوري المصري الممتاز بالتعادل أمام إنبي ليواصل الفريق الأحمر نزيف النقاط، ويحتل المركز الـ15 برصيد 6 نقاط.
وقال شوبير، في تصريحات إذاعية عبر برنامج «مع شوبير»، المُذاع عبر «أون سبورت إف إم»: «عرفت معلومة جديدة من داخل النادي الأهلي وده اللي كنت عاوزه يحصل وبطالب به، ويمكن لسه كتير ميعرفوش الخبر ده، المعلومة إن لاعيبة النادي الأهلي اجتمعوا مع بعضهم بالفعل أمس ولوحدهم من غير أي حد من الجهاز الفني أو الإداري».

وأضاف شوبير: «الاجتماع كان مصارحة وكل اللاعيبة فتحوا قلوبهم لبعض، وتعاهدوا على تصحيح الأوضاع ومصالحة جماهير الأهلي، وأهم نقطة اتكلموا فيها قصة العقود، وقالوا يا جماعة كل واحد ياخد اللي ياخده وكل واحد بياخد على حسب الوقت اللي جه فيه، ومفيش داعي للي بيحصل وعاوزين نركز بقى».
ويستعد الأهلي لمواجهة نظيره سيراميكا كليوباترا، في المباراة المقررة إقامتها في الثامنة مساء الجمعة المقبل، على ستاد القاهرة الدولي، ضمن منافسات الجولة السابعة من الدوري المصري.
بنما
0
:
2
12:00 AM
كأس العالم 2026
إنجلترا
كرواتيا
2
:
1
12:00 AM
كأس العالم 2026
غانا
الكونغو
3
:
1
02:30 AM
كأس العالم 2026
أوزبكستان
كولومبيا
0
:
0
02:30 AM
كأس العالم 2026
البرتغال
الجزائر
3
:
3
05:00 AM
كأس العالم 2026
النمسا
الأردن
1
:
3
05:00 AM
كأس العالم 2026
الأرجنتين
تعليقات الفيسبوك