خوان بيزيرا لاعب الزمالك
تحدث سيد عبدالحفيظ، مدير الكرة السابق بالنادي الأهلي، عن مباراة القمة بين الأهلي والزمالك، المقررة إقامتها في الثامنة مساء الإثنين المقبل، على استاد القاهرة الدولي، ضمن منافسات الجولة التاسعة من الدوري المصري لموسمه الجاري 2025-2026.
قال سيد عبدالحفيظ في تصريحات تليفزيونية: «توقعاتي إن الأهلي هيكسب القمة إن شاء الله، الأهلي جماعيًا أفضل من الزمالك، لكن الزمالك عنده خوان ألفينا بيزيرا، الأهلي في الماتشات اللي زي دي مهما كانت حالته، ومهما كان مستواه بيعرف أوي يقفل على فرقته، ويتعامل مع الماتشات اللي من هذا القبيل».

وبسؤاله هل قلقان من خوان ألفينا بيزيرا، رد: «مش قلقان ولا خايف من خوان بيزيرا على الإطلاق، لكن هو لاعب كويس، ولو كريم فؤاد كان موجود كان هيبقى حل نموذجي، أو نرجع أحمد فتحي».
وأتم عبدالحفيظ: «من زمان مشوفتش لاعب أجنبي بالإمكانات ديه، وعنده تحكم في الكرة بالسرعة والدقة ديه، والكرة معاه».
كاب فيردي
0
:
0
03:00 AM
كأس العالم 2026
السعودية
أوروجواي
0
:
1
03:00 AM
كأس العالم 2026
أسبانيا
مصر
1
:
1
06:00 AM
كأس العالم 2026
إيران
نيوزيلندا
1
:
5
06:00 AM
كأس العالم 2026
بلجيكا
تعليقات الفيسبوك