رئيس مجلس الادارة:

د.محمود مسلم

رئيس التحرير:

مصطفى عمار

وليد سليمان عن حسام عاشور: لاعب يساوي تاريخ.. وفخور باللعب معه

04:37 ص | الأحد 08 سبتمبر 2019
وليد سليمان عن حسام عاشور: لاعب يساوي تاريخ.. وفخور باللعب معه

حسام عاشور ووليد سليمان

أشاد جناح فريق النادي الأهلي وليد سليمان، بزميله وقائد الفريق حسام عاشور، مؤكدًا أنه فخور للغاية بمزاملته له في الملعب طوال الفترة الماضية.

وقال وليد سليمان في مداخلة هاتفية لقناة الأهلي أثناء حوار حسام عاشور مع الإعلامي عمر ربيع ياسين: "حسام عاشور لاعب يساوي تاريخ كبير ولاعب مشرف لنا جميعا، وفخور بإني لعبت معاه لأنه حاجة كبيرة بالنسبة لي".

وأضاف سليمان في حديثه عن عاشور: "هو اعتاد على كسر الأرقام القياسية، وخاض مشوار طويل مع الأهلي كان مليء بالإنجازات والبطولات".

سليمان مازحًا: عاشور كان بيضربني قبل ما أجي الأهلي

وواصل سليمان حديثه مازحًا: "عاشور كان بيمسكني في الملعب قبل ما أجي الأهلي وكان بيضربني، هو عموماً طريقة لعبه تضايق أي لاعب في فريق الخصم".

وتابع: "عاشور شخصية طيبة جدًا رغم كونه قائد للفريق، ممكن ييجي على نفسه عشان مايزعلش حد منه، لكنه في الملعب قائد لكل اللاعبين في الفريق، ولعب مع كل المدربين اللي مروا على الفريق في السنين الأخيرة".

كما أثنى حسام عاشور على وليد سليمان قائلًا: "شهادتي مجروحة فيه، من أفضل اللاعبين اللي شوفتهم بيلعبوا برجلهم الشمال، مخلص للفريق وكان بيلعب أحيانًا وهو مصاب عشان الفريق محتاجه، نوعية وليد هي النوعية اللي الأهلي محتاجها".